Siłowniki z podwójnym kołnierzem i łożyskami serii QCTF i QCTB

  • Seria siłowników QCTF i QCBF marki CAMOZZI
Seria siłowników QCTF i QCBF marki CAMOZZI

Siłowniki ze zintegrowanym prowadzeniem serii QCTF i QCTB Camozzi

Siłowniki serii QCTF i QCTB marki Camozzi zostały zaprojektowane w taki sposób, aby umożliwić ich stosowanie w ograniczonej przestrzeni. Są to siłowniki magnetyczne, u których czujniki magnetyczne mogą być zamontowane po obu stronach. Prowadzenie jest dostępne w dwóch wersjach wykorzystujących różne rodzaje łożysk. W pierwszej wersji zastosowano tuleje z brązu spiekanego (mod. QCTF), a w drugiej podwójne łożyska kulkowe (mod. QCBF). Wersja QCTF jest standardowo stosowana, gdy na zespół prowadzący działają wysokie obciążenia boczne. Model QCBF jest odpowiedni do zastosowań charakteryzujących się szybkimi cyklami (mniejsze obciążenie boczne) i wymagających większej precyzji.

Amortyzacja końcowa jest dostępna w trzech różnych wariantach:

A. amortyzacja mechaniczna, stała (standard)
B. amortyzacja za pomocą dwóch absorberów uderzeń zamocowanych w korpusie
C. amortyzacja za pomocą jednego absorbera uderzeń zamocowanego w środkowej części tylnego kołnierza.
Wersje B i C stosujemy w razie konieczności amortyzacji znacznych obciążeń dynamicznych i/lub gdy konieczna jest regulacja skoku. Na zapytanie klienta oferujemy także skoki nieopisane w katalogu.

Właściwości siłowników serii QCTF i QCTB:

  • Podwójnego działania, magnetyczne, z podwójnym prowadzeniem i kołnierzami
  • Czujniki magnetyczne mogą być montowane po obu stronach siłownika.
  • QCTB: tuleje brązowe
  • QCBF: prowadzenie na łożyskach kulkowych
  • Ruch i prowadzenie w jednej jednostce
  • Średnice: 20 – 25 – 32 – 40 mm

Specyfikacja techniczna:

Rodzaj konstrukcji prowadnice podwójne z kołnierzami
QCTF = tuleje z brązu spiekanego
QCBF = łożyska kulkowe
Działanie podwójnego działania
Materiały korpus = aluminium anodowane
kołnierze = stal ocynkowana
tłoczysko = stal nierdzewna nagniatana AISI
prowadnice QCTF = stal nierdzewna nagniatana 420B
prowadnice QCBF = stal utwardzona C50
uszczelnienia = PU
Montaż przez otwory gwintowane i niegwintowane w korpusie
Zakres skoków min.- maks. patrz karta katalogowa
Zakres temperatur pracy 0°C ÷ 80°C (dla suchego powietrza -20°C)
Prędkość 50 ÷ 500 mm/s
Amortyzacja skoku, typ A wysuw – stała amortyzacja mechaniczna
wsuw – stała amortyzacja mechaniczna
Zalecane jest zastosowanie środków mających na celu zapobiegnięcie uderzeniom tłoka w głowice.
Amortyzacja skoku, typ B wysuw – amortyzator
wsuw – amortyzator
Amortyzacja skoku, typ C wysuw – amortyzator
wsuw – stała amortyzacja mechaniczna
Zalecane jest zastosowanie środków mających na celu zapobiegnięcie uderzeniom tłoka w głowice.
Ciśnienie pracy 1 ÷ 10 bar
Czynnik roboczy czyste powietrze, niesmarowane. Jeśli prowadzone jest smarowanie powietrza, zalecany jest olej ISOVG32. Raz rozpoczęty proces smarowania musi być kontynuowany do końca eksploatacji.

 

przycisk-silowniki-pn-pl-2
przycisk-silowniki-pn-eng-2
siłownik z łożyskami