Siłowniki mieszkowe typu DUNLOP

  • Siłowniki mieszkowe Rubena
  • Siłowniki mieszkowe calowe Dunlop
Siłowniki mieszkowe Rubena Siłowniki mieszkowe calowe Dunlop

Mieszki calowe typu Dunlop:

Zastosowanie mieszków Dunlop:

Mieszki calowe typu Dunlop zostały zaprojektowane do sprężystego montażu w pojazdach kolejowych i drogowych. Są one przeznaczone do sprężystego mocowania urządzeń wytwarzających uderzenia oraz wibracje, a przykładem są młoty mechaniczne, prasy, przenośniki czy urządzenia włókiennicze. Poduszki pneumatyczne są wykorzystywane do izolacji sprzętu laboratoryjnego przed drganiami. Mieszki metryczne Dunlop (tzw. bałwanki) można także stosować w celu sprężystego mocowania pojazdów i naczep.

Budowa i sposób montażu:

W skład kompletnego siłownika mieszkowego typu Dunlop wchodzi falisty korpus wykonany z tkaniny gumowej oraz wzmacniających stalowych pierścieni. Korpus siłowników uszczelniony został kołnierzami, natomiast jeden z kołnierzy zaciskowych zawiera port wlotowy. Kołnierze mogą być zamontowane zarówno w stabilnych i nieruchomych, jak i sprężyście montowanych elementach pojazdów oraz urządzeń.

Mieszki calowe posiadają możliwość montażu pojedynczego oraz w zespołach i jest to zależne od masy pojazdów czy urządzeń. Falisty korpus wykonany z gumy nie powinien posiadać kontaktu z przedmiotami gorącymi bądź ostrymi. Gumowy korpus jako część eksploatacyjna może podlegać wymianie na nowy. Mieszki (tzw. bałwanki) mogą być pompowane centralnie, gdy mamy do czynienia z zespołami siłowników lub indywidualnie. Zalecane jest podłączenie ich do źródła zasilania przy pomocy zaworu regulującego.

Siłowniki mieszkowe Dunlop mogą być wykorzystywane do granicy maksymalnego ciśnienia roboczego 0,7 MPa dla statycznej wysokości (Hstat) zamieszczonej w poniższej tabeli. Mieszki te muszą posiadać wystarczającą ilość miejsca wokół korpusu tak, by unikać kontaktu korpusu siłownika z innymi częściami maszyny bądź pojazdu w czasie pracy. Zastosowana przy wytwarzaniu meszków guma nie jest odporna na działanie produktów pochodnych ropy naftowej, jak olej, benzyna czy ropa. W przypadku jakiegokolwiek zanieczyszczenia zaleca się bezzwłocznie ją umyć.

Korpusy siłowników pneumatycznych typu Dunlop:

DUNLOP

wielkość ref. [cale]

Wymiar formowania

w formie [mm]

Wysokość korpusu siłownika [mm] Średnica [mm]

Skuteczna powierzchnia [cm2]

A B C HStat Hmin Hmax Amax
2 ¾ x 1 70,0 41,0 35,7 60 50 70 78 23
2 ¾ x 2 70,0 68,0 35,7 92 65 110 78 25,5
2 ¾ x 3 70,0 95,0 35,7 119 80 145 78 23
4 ½ x 1 114,0 50,0 52,0 65 45 90 125 65
4 ½ x 2 114,0 90,0 52,0 100 65 145 125 67
4 ½ x 3 114,0 130,0 52,0 145 100 200 125 67
6 x 1 152,5 69,8 75,6 80 58 108 168 135
6 x 2 152,5 127,0 75,6 120 73 170 168 140
6 x 3 152,5 184,2 75,6 180 105 255 168 140
8 x 1 203,2 76,2 99,5 90 47 120 230 200
8 x 2 203,2 139,7 99,5 150 72 225 230 220
8 x 3 203,2 203,2 99,5 210 115 330 230 180
9 ¼ x 2 235,0 152,4 112,5 160 70 240 260 272
10 x 1 254,0 89,0 125,5 95 50 135 280 350
10 x 2 254,0 165,3 125,5 160 70 240 280 355
10 x 3 254,0 241,6 125,5 235 100 365 280 350
12 x 1 304,8 89,0 181,0 95 50 145 330 510
12 x 2 304,8 165,3 181,0 160 74 240 330 510
12 x 3 304,8 241,6 181,0 222 100 430 330 510
14 ½ x 1 368,3 101,6 232,0 105 47 165 395 750
14 ½ x 2 368,3 190,5 232,0 180 70 280 395 760
14 ½ x 3 368,3 279,4 232,0 280 100 476 395 800
16 x 1 406,4 101,6 232,0 105 50 200 430 850
16 x 2 406,4 190,5 232,0 180 77 320 430 950
16 x 3 406,4 279,4 232,0 280 125 500 430 850
21 ½ x 2 546,1 191,0 408,5 200 90 390 570 1 950

 

LEGENDA:

Rzeczywiste wymiary korpusu siłownika pneumatycznego różnią się od wspomnianych wymiarów odlewania o ujemną siłowniki mieszkowe Dunlop schematwartość od 1,5 do 2,5% (skurcz gumy).

A = Zewnętrzny wymiar korpusu

B = Wysokość korpusu

C = Średnica wewnętrzna korpusu

Hstat    =   Statyczna wysokość korpusu tzw. montażowa wymagana do zamontowania w urządzeniu.

 

karta mieszków Dunlop

Aby uzyskać więcej informacji na temat produktu, zachęcamy do kontaktu:

Menedżer Produktu
Sławomir Grzywna
tel. +48 61 842 91 27
mob. +48 602 278 954
sg@bibusmenos.pl