Blokada tłoczyska serii RL

Hamulce pneumatyczne Camozzi blokujące tłoczysko serii RL Camozzi

Hamulec blokujący tłoczysko serii RL przeznaczony jest dla siłowników zgodnych z normą ISO 6431/VDMA oraz ISO 6432.  Kompaktowe wymiary tych jednostek umożliwiają montaż na siłownikach w ograniczonych przestrzeniach. Blokady tłoczyska są często stosowane, gdy podnoszona siłownikiem masa musi być zabezpieczona przed opadnięciem w przypadku zatrzymania awaryjnego lub gdy istnieje możliwość przypadkowego odcięcia dopływu powietrza do układu.

Siły trzymające są mierzone dla ciśnienia równego 8 bar i są wywierane w obu kierunkach. W momencie, gdy siłownik pozycjonowany jest w różnych położeniach, należy użyć rozdzielacza typu 5/3 z zasilaniem każdej z obu komór w środkowym położeniu, w którym hamulec blokuje tłoczysko.

Uwaga: blokady tłoczyska nie należy stosować w celu „zahamowania” tłoczyska w dynamicznych warunkach pracy. Blokada powinna być stosowana wyłącznie po wcześniejszym zredukowaniu prędkości ruchu urządzenia.

Blokada tłoczyska może być stosowana pod warunkiem zwiększenia długości tłoczyska danego siłownika. Więcej informacji znajduje się w tabeli minimalnych przedłużeń odpowiednich dla każdej średnicy (tabela dostępna w karcie katalogowej).

Właściwości blokad tłoczyska serii RL:

  • Dla siłowników zgodnych z ISO 6431/VDMA i ISO 6432
  • Zwarta konstrukcja
  • Praca dla obu kierunków obciążenia
  • Blokowanie przy braku ciśnienia – ciśnienie zwalnia blokadę
  • Dostępne są w wersji do 9 wielkości średnic siłowników: Ø20, 25, 32, 40, 50, 63, 80, 100, 125

Przemysłowe hamulce pneumatyczne:

Dbamy o bezawaryjność urządzeń, które znajdują się w naszej ofercie, dlatego przygotowaliśmy dla Państwa hamulce pneumatyczne. Ten produkt jest niedoceniany przez wiele osób, jednak ma swoje zastosowania i może zabezpieczyć firmę przed poważnymi stratami w przypadku awarii czy braku odpowiedniego zasilania. Hamulec wraz z siłownikiem tworzy zespół, który zwiększa bezpieczeństwo osób znajdujących się w pobliżu pracy urządzeń. Jest to niezwykle istotne i może nawet uratować życie. Na małych przestrzeniach zaleca się stosowanie tego rodzaju dodatków ponieważ, działają działają one znakomicie na zabezpieczenie podnoszonej przez siłownik masy w przypadku ograniczenia poboru mocy lub awarii systemu. Trzeba o tym pamiętać, ponieważ szkody oraz straty w przypadku braku specjalistycznych hamulców mogą być ogromne i niebezpieczne.

Hamulce pneumatyczne w naszym wykonaniu:

Hamulce pneumatyczneTak samo jak przy wszystkich innych produktach z naszej oferty, tutaj również stawiamy na solidne wykonanie, które pomaga w uzyskaniu bardzo wysokiej jakości. Sprawdzone materiały oraz metody produkcyjne łączymy w sposób niezwykle optymalny. Każdy element wchodzący w skład całości wytwarzany jest z dbałością o detale. W kwestiach bezpieczeństwa nie można sobie pozwolić na jakiekolwiek oszczędności. Trzeba również pamiętać, że hamulce pneumatyczne należy idealnie dobrać do wielkości oraz rodzaju wykorzystywanych siłowników. Jeżeli popełnimy tutaj błąd, to nawet najlepsze hamulce pneumatyczne nie będą w stanie pomóc. Wiele osób o tym zapomina narażając się na bardzo niebezpieczne sytuacje. Aby temu zapobiec opracowaliśmy system, który zagwarantuje Państwu bezpieczeństwo w razie wystąpienie problemów z pracą siłownika. Posiadamy doświadczenie oraz pracowników, którzy przechodzą specjalistyczne szkolenia. Każdy z nich posiada nie tylko wiedzę teoretyczną, ale także praktyczną na zaawansowanym poziomie. Zapewniamy, że współpraca z nasza firmą będzie dla Państwa czystą przyjemności i gwarancją sukcesu zawodowego.

Specyfikacja techniczna:

Rodzaj konstrukcji zwarta
Działanie szczęki uruchamiane tłokiem
Materiały obudowa: aluminium anodowane
zacisk: mosiądz
uszczelnienia: NBR
Średnica siłownika Ø20, 25, 32, 40, 50, 63, 80, 100, 125
Zakres temperatur pracy 0°C ÷ 80°C (dla suchego powietrza -20°C)
Sterowanie ciśnieniem
Ciśnienie pracy 3 ÷ 8 bar
Przyłącza M5 = Ø20, 25, 32; G1/8 = Ø40, 50, 63, 80, 100, 125
Czynnik roboczy Powietrze filtrowane, bez smarowania. Jeśli prowadzone jest smarowanie powietrza, zalecane jest stosowanie oleju ISOVG32. Raz rozpoczęty proces smarowania musi być kontynuowany do końca eksploatacji.

przycisk-silowniki-pn-pl-2
przycisk-silowniki-pn-eng-2
Pobierz modele 2D/3D